Vivat Academia Online
http://vaonline.nyme.hu/?cmd=displaystory&story_id=670&format=html&edition_id=25
Az új csodafegyver: LLP
Tanmese No. 2.
Dr. Lükő István
{storyphoto width="160" height="200" scaling="constrain" prepend="" format="" append="
\"%c\"

%c

 
 
"}
Történt egyszer, hogy globális ország hallgatói összegyűltek egy kis hordóban. Arról tanakodtak, hogy mitévők legyenek a tudástársadalom egyre nyomasztóbb kényszere ellen. Még hogy élethosszig tartó tanulás? Már a vízcsapból is ez folyt akkoriban, a "lifelong learning", meg ilyesmi. Hát kinek jó ez? Kérdezte a legkisebbik törpe, a lusta. Nekünk bizony nem jó.

Már éppen hogy kitartott eddig a motivációs hátizsákunk, de most erősen megcsappant a muníciónk. Hencidától Boncidáig folyt a lőre, elfogyott néhány egs, megittak legalább... ferencvárosi koktélt is (egy rész rum, meg két rész rum), de semmi nem jutott eszükbe. Egyszer aztán, - mikor egyikük, a puskázó király elmesélte legújabb vizsgaidőszaki élményeit, pontosabban sikereit-, "beugrott valami". Nem is akármi! Nosza, Kreatív törpe elő is terjesztette zseniális ötletét. Mit szólnátok, ha puskázással vennénk fel a harcot az élethosszig tartó tanulás ellen? Kérdezte a többiektől, s rövid expozét tartott. A lényeg a következő: Ha van élethosszig tartó tanulás (LLL), akkor miért ne lehetne élethosszig tartó puskázás? Ennek a kifejezésnek három kezdőbetűjéből született a "Lifelong Puskázás" az az LLP. Gyors MMS és SMS váltással levédették a mozaikszót, illetve terminológiát a Puskázó Hallgatók Nemzetközi Szervezetével (PHNSZ), és innentől már minden ment, mint a karikacsapás. Kidolgozták a legmodernebb puskázási technikákat, kiállítást rendeztek- ráadásul tanári irányítással- a puskázási technikák és eszközök történetéről. Ország-világ láthatta a különböző méretű és anyagú fegyvereket, elhelyezési szimulációkat. Volt ott kérem minden. Pausz papírra rajzolt képlet gyűjtemény, miniatürizált vázlatpontok, sérvkötőbe behelyezett évszámcsíkok, papír zsebkendőbe impregnált "ágyú", női harisnyatartókba és melltartókba erősített sorozatvetők, testékszerekbe rejtett kamerák, stb.

De az ellenség sem ült a babérokon, pláne, amikor meghallotta az új csodafegyver, az LLP kidolgozásának a hírét. Kezdetben csak fokozták az ellenőrzést, a figyelmet a zárthelyi íráskor és vizsgáztatáskor. Ez azonban nem bizonyult hatékonynak. Szigorú motozásos rendszert vezettek be ezután, amikor is a tanterem előtt alaposan átvizsgáltak mindent, minden "puskagyanús" helyet. Egy hallgató fiú meg is jegyezte: Hölgyeknél felesleges puskát keresni. Legfeljebb csak céltáblát találhatnak az intim szférájukban.

A döntő fordulatot a Fizika Intézetben kikísérletezett és kifejlesztett papír mágnes hozta, mert onnantól senki nem jutott be a tantermekbe papíralapú puskákkal. Még a legeldugottabb zsebekből, ruhadarabokból, testrészekből is előcsalogatta a puskákat. A korszerű eszköz iránt megnőtt az érdeklődés nemzetközileg is. Ez persze olaj volt a tűzre, újabb technikákat kezdtek kifejleszteni. A Puskázó Hallgatók Nagyothalló Tagozata kifejlesztett egy speciális digitális piercingbe ültetett puskát chip formában, a Gyengén látó Puskázó Hallgatók Demokratikus Egyesülete pedig kipróbálta a braile írással készült sorozatvetőjét.

Persze a válaszcsapás sem maradt el. A Tanárok vezénylő tisztje kommandósok segítségét kérte, akik le is csaptak egy titkos kollégiumi fegyverraktárra, ahol pl. nagy felbontású lupét találtak a 0.1 mm-es betűvel írt többoldalas, forgatható, összehajtható puskák használhatóvá tevésére. Letartóztatták a fegyverek tárolóját, egy 12. évfolyamos NEPTUN szakos hallgatót, valamint az őt segítő nyomdai segítőt. További védő intézkedéseket is tettek a tanszékvédelmi főkapitányságon, amikor gumilövedékkel és páncélinggel szerelték fel a vizsgáztatókat, zh. íratókat. A tanszékeket műveleti területté, azaz tudástalanság elleni védelmet nyújtó területté nyilvánították. Ez az intézkedés kiváltotta a hallgatóság heves tiltakozását. Azonnal a puskázásügyi ombudsmanhoz fordultak. Végül is sikerült megegyezni: a tanszékeket egészében, hanem csak a zárthelyi, illetve vizsga helyiségeket veszik körül fém kordonnal, érzékelő kamerákkal.

Megkezdődött a tanárok fizikai erőnlétét növelő edzése is. Szlávik Gábor testnevelő tanár parancsot kapott, hogy bemelegítő edzésként gázálarcba öltöztesse az oktatókat és lapos kúszásban közelítesse meg a Schneeberget. A puskázó hallgatók operatív elhárító egységei tudomást szereztek a titkos erőfejlesztő akcióról, amire messze hordó kötőtűket kilövő ütegeket helyeztek el a Mont Blanc- on.

Remélem, hogy ez a harc lesz a végső, hogy nem marad élethosszig ez a váltakozó eredményű és kétes kimenetelű erőpróba.

Itt tartunk ma, a LLL és a LLP társadalmában, de már látszik az alagút vége, amikor is egy jól sikerült szakestélyen aláírják a kölcsönös meg nem támadási szerződést és békében élnek tovább, míg diplomával a zsebükben, vagy vitrinükben meg nem halnak.

Sopron, 2007-03-18